ashke baran

دلنوشته وکلیپ مذهبی

ashke baran

دلنوشته وکلیپ مذهبی

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

☆به نام خداوندبخشنده مهربان☆

■ سایبر امید (امپریالیسم امید)

اصطلاح سایبرنتیک Cybernetic

 

"امپریالیسم" یعنی تشکیل امپراطوری دادن. در معنی وسیع، هر گونه گسترش، توسعه ارضی و سلطه قوی بر ضعیف را در بر می‌‌گیرد.

امپریالیسم هم یک ایدئولوژی ملی‌‌گرایانه برای گستردن چیرگی دولت به خصوصی است، و هم سیاستی است که به وسیله رقابت پایان‌ناپذیر میان نیروهایی که نظام جهانی حکومت‌ها را تشکیل می‌دهند، تعیین می‌گردد. (اعمال سیاست‌های توسعه‌طلبانه اقتصادى و برترى‌طلبى (هژمونى) سیاسى دولت‌هاى نیرومند بر ملت یا ملت‌هاى دیگر اطلاق مى‌شود.)

امپریالیسم به طور کلی، عنوانی است برای قدرتی که بیرون از حوزه ملی خویش به تصاحب سرزمین‌های دیگر بپردازد و مردم آن سرزمین‌ها را به زور وادار به فرمان فرمانبرداری از خود کند و از منابع اقتصادی، مالی و انسانی آن‌ها به سود خود بهره‌برداری کند.

مفهوم امپریالیسم:

هژمونی{مادی و معنوی}امپریالسم سایبر" فرم جدیدی از امپریالیسم استیکی از نگرانی‌های عمده، آماده نبودن جوامع و دولت‌ها برای پذیرش تغییرات و تحولاتی است که هر روز در جهان به وقوع می‌پیوندد. این تغییر و تحولات با وجود امکان دسترسی عموم شهروندان به اینترنت، به چالش جدیدی و جدی برای کشورهای جهان سوم تبدیل شده است. 

در زمینه امور خارجی، بعضی از هدف‌ها از طریق تماس مستقیم با مردم کشور خارجی بهتر تحقق می‌‌یابد تا تماس با حکومت‌های آن‌ها. امروزه به مدد تکنیک‌ها و ابزارهای ارتباطی می‌توان به مردم کشورهای دیگر دسترسی داشت و بر آن‌ها تاثیر گذاشت. تشخیص واقعیت در دنیای مجازی به شدت سخت است؛ از این‌رو با یک استعمار جدید مواجه هستیم، استعمار مجازی، امپریالیسم مجازی.

  • marziye azarpara63

*به نام خداوند بخشنده مهربان*

هوش مصنوعی (AI) یکی از تکنولوژی‌هایی است که امروزه به طور گسترده‌ای در دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ ولی به گفته بسیاری از متخصصین این حوزه این تکنولوژی ممکن است خطرات زیادی را نیز برای دنیا به همراه داشته باشد و آینده دنیا را به خطر بیندازد.

 

خطرات هوش مصنوعی نیز دقیقا مانند خطرات بسیاری از تکنولوژی‌ها و علوم دیگر است که می‌توانند در کنار مزایا تاثیرات منفی را نیز داشته باشند. ایلان ماسک در خصوص این موضوع می‌گوید من واقعا به قله هوش مصنوعی نزدیک هستم و این موضوع من را می‌ترساند. توانایی هوش مصنوعی بسیار بیشتر از چیزی است که تقریبا هرکسی درباره آن می‌داند و این میزان توانایی روز به روز در حال بهبود و تقویت است.
هوش مصنوعی کاربردهای متنوعی دارد. تعدادی از مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی شامل استفاده در وسایل نقلیه خودگردان (مثل پهپادها و اتومبیل‌های خودران)، تشخیص‌های پزشکی، خلق آثار هنری، اثبات قضیه‌های ریاضی، انجام بازی‌های فکری، تعیین هویت تصاویر (تشخیص چهره) و صداها، ذخیره انرژی، جستجوگرهای اینترنتی، تهیه قراردادها و پیش‌بینی آرای قضایی می‌شوند.

  • marziye azarpara63

*بسم الله الرحمن الرحیم*

 ChatGPT

اساساً، ChatGPT یک «چت‌بات» (Chatbot) مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند هر سوالی را جواب دهد. چت جی پی تی می‌تواند موضوع‌ها و مباحث پیچیده‌ای را در حوزه‌های تخصصی مختلف مثل فیزیک، ریاضی و برنامه نویسی درک کند.
 استارتاپی که ایلان ماسک یکی از بنیان‌گذاران آن است. 
ChatGPT یک نمونه اولیه از چت‌بات دیالوگ‌محور مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که می‌تواند زبان طبیعی انسان را متوجه شود و متون نوشتاری بسیار دقیقی مشابه انسان تولید کند. در‌ حقیقت  جدیدترین نسخه از GPT، خانواده‌ای از هوش مصنوعی با قابلیت تولید متن به‌حساب می‌آید. این چت‌بات که با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی توسعه پیدا کرده است، از طریق یک رابط کاربری گفت‌وگو‌ محور، به سؤالات پاسخ داده و اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ابزار از طریق یک نمونه عظیم از اطلاعات   «قالب گفت‌وگو محوراین قابلیت را به چت جی بی تی  داده تا بتواند به سؤالات کاربران به دفعات جواب دهد، اشتباهات خود را بپذیرد و به چالش بکشد و همچنین درخواست‌های نامناسب را رد کند.» . این چت‌بات کاربردهای متنوعی دارد. علاوه‌بر اینکه می‌توان سؤالات متنوع از آن پرسید، می‌تواند حتی یک متن را خلاصه کند. همچنین برخی برای نوشتن مقالات علمی از آن استفاده می‌شود، هر چند ژورنال‌های معتبر آن را به‌عنوان نویسنده نمی‌پذیرند.
صفحه "چت جی بی تی" طراحی ساده‌ای دارد و شامل بخشی برای نتایج و همچنین یک باکس برای نوشتن درخواست کاربران می‌شود.

  • marziye azarpara63

به نام خداوندبخشنده مهربان
رپورتاژآگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی  در واقع اطلاعیه‌ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌‌شود. در واقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌تان را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد
رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های تبلیغات، اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطب است که با استفاده از آن یک تیر و دونشان می‌دهید. هم اینکه می‌توانید پیام خود را به طیف وسیعی از مخاطبان برسانید و هم اینکه درج رپورتاژ در سایت‌های پرمخاطب و پربازدید به بهبود سئوی سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند.
تقریبا همه کسب و کارها می‌توانند از رپورتاژ خبری استفاده کنند، ولی این موضوع مستلزم این است که بتوانید یک رپورتاژ حرفه‌ای، استاندارد و جذاب تهیه کنید و داخل آن حرفی برای گفتن داشته باشید.
مزایای رپورتاژآگهی چیست؟
۱_دیده شدن بیشتر
۲_مناسب برای همه
۳_برندسازی وافزایش اعتباربرند
۴_هزینه مناسب
۵_بهبودسئو

چگونه رپورتاژ آگهی جذاب بنویسیم؟
برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی جذاب علاوه بر موارد گفته شده در قسمت قبلی باید نکات مهم دیگری را در نظر داشته باشید.

*ساده و روان‌نویسی
*انتخاب لحن و ادبیات درست
*کیفیت بالای محتوای متنی
*شناسایی صحیح مخاطبان
*انتخاب خوب موضوع جذاب و به‌روز
*نتیجه گیری و کال تو اکشن صحیح
*رعایت اصول نگارشی و درست‌نویسی

  • marziye azarpara63

به نام خداوندبخشنده مهربان

رسانه های زردکدامند؟

روزنامه‌نگاری یا رسانه زرد، برای اولین بار در ابتدای قرن بیستم در آمریکا متولد شد و آن زمانی بود که کارتون‌های محبوب کودکان، توسط نشریات تک برگی با تیراژی بالا و قیمتی پائین منتشر می‌شد و مخاطبان زیادی هم داشت. این برگه‌ها حاوی داستان یکی از قهرمان‌های پر طرفدار کارتونی بود که با حروف زرد نوشته شده بود!!

اما این نشریات که از نگاه روزنامه‌نگاران آن دوران فاقد ارزش خبری و اطلاع‌رسانی بود و بیشتر مسائل تفریحی و سرگرمی را ملاک قرار می‌داد و علاقه‌مندی کودکان را دنبال می‌کرد. اگرچه در برخی از این نشریه‌ها، داستان‌های قتل، روابط خصوصی افراد معروف و … با زبانه کودکانه و بعضا طنزگونه، تصویرگری می‌شد
ویلیام رندلف هرست که یک روزنامه‌نگار در آمریکا بود و نگاهی دقیق به این حوزه داشت، برای اولین بار روزنامه‌ خود را در تیراژی بسیار زیاد و با قیمتی بسیار پائین منتشر کرد تا از طریق آن، برای خود تبلیغ کند. استفاده از محتوایی تبلیغاتی و نه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، گامی بود برای هموار شدن مسیر روزنامه‌نگاری زرد به عرصه سیاست و سایر عرصه‌ها.

تیترهای خاص و عکس‌های فراوان، توجه به اخبار جنجالی که گاه از کاه کوه می‌ساخت و …. از شیوه‌هایی بود که هرست برای خود انتخاب کرد و در این مسیر می‌توان گفت از نشریه‌های کارتونی الگو گرفته بود.

بررسی و تحلیل تمام وقایعی که منجر به تولد رسانه‌ها یا روزنامه‌نگاری زرد شد نشان می‌دهد که این نوع روزنامه‌نگاری در ابتدا فاقد بار منفی بود. حتی در حوزه سیاست و سایر حوزه‌ها. بلکه شیوه‌ای بود برای جذب مخاطبان زیاد. اما به‌تدریج و بر اثر گذر زمان و البته به واسطه نوع عملکرد رسانه‌های زرد و نگاهی که برخی از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای صاحب‌نام، به این شیوه داشتند،  رسانه‌های زرد واجد مشخصه‌هایی منفی‌گرایانه شدند.
امروز و با گستره رسانه‌ای که جامعه را مبتلا کرده است، با انواع رسانه‌های زرد در بخش‌های چاپی و غیرچاپی، رسمی و غیر رسمی، مواجه هستیم. روزنامه‌نگاری سایبری زرد، شیوه‌ای است که امروزه گسترش زیادی یافته و با توسعه سایت‌هایی که عمدتا دارای مجوز انتشار است، روند توسعه کمی را با سرعت بیشتری طی می‌کند.

افشای اطلاعات خصوصی افراد، تخریب چهره‌های مشخص سیاسی، به منظور دستیابی به اهداف خاص سیاسی، خصوصاً در زمان انتخابات، حالات بحرانی، و وقوع حوادثی، استفاده از فرصت‌هایی نظیر رقابت‌های مختلف ورزشی و اجتماعی و هر آیتمی که تب جامعه را بالا می‌برد، از موضوعاتی است که مد نظر ژورنالیسم سایبری زرد قرار دارد و البته کنترل بر این روند هم کار ساده‌ای نیست.امروز اعتقاد اکثر آگاهان بر این است که آسیب‌های روزنامه‌نگاری زرد، بسیار بیشتر از جنبه‌های تفریحی و سرگرمی آن بوده و به‌نوعی عامل اصلی در انتشار رفتارهای ضد فرهنگی و ارزشی، لمپنیسم رسانه‌ای، حرمت شکنی و از بین بردن ارزش‌ها محسوب می‌شوند

  • marziye azarpara63

"به نام خداوندبخشنده مهربان"

الگوهای تاریک چیست؟

الگوهای تاریک همه جا هستند. حقه‌های کوچکی که در صفحات خانگی، در اپلیکیشن‌ها، همراه با پاپ‌آپ‌های مختلف به شما نمایش داده می‌شوند. مواردی که نشان از کامل کردن یک عملیات را می‌دهند. این موارد که الگوهای تاریک یا Dark Patterns خوانده می‌شوند، تاثیر منفی را روی تجربه کاربری برجای می‌گذارند. کاربران وبسایت را سردرگم و خسته می‌کنند. در نهایت باید تصمیم بگیرید که از چنین الگوهایی دوری کنید. فایده‌های کمی که از کلیک‌ها یا تعاملات اشتباه دریافت می‌کنید در حقیقت آنقدرها هم برایتان خوب نخواهد بود.
وقتی که شما از وب استفاده می‌کنید، تک تک حروف قرار گرفته شده در هر صفحه را مطالعه نمی‌کنید . شما در بدنه برگه کاوش می‌کنید و براساس فرضیاتتان معمولا بررسی می‌کنید. وقتی که شرکتی بخواهد به شما حقه بزند می‌تواند از این حالت استفاده کند. به این صورت که آن‌ها چیزی را نمایش می‌دهند که واقعیت آن چیز دیگری‌ست.
چنین تکنیک طراحی که کاربران را مجبور به انجام کاری می‌کند که آن‌ها نمی‌خواهند در واقع مشکلات اخلاقی به دنبال دارد. چنین رویکردی باعث می‌شود که سیستم آنالیز شما داده‌ها و ارقام مصنوعی را بدست بیاورد. بنابراین گزارش‌ها از آمار تعامل کاربران و… واقعی نخواهند بود.
انواع الگوهای تاریک؛

۱. گمراهی عمدی
به صورت هدفمندانه سعی دارد تا تمرکز کاربران را روی چیزی به عنوان یک حواس پرتی از چیز دیگری قرار دهد. اغلب اوقات چنین حالتی در قالب رها کردن اطلاعات ناخواسته به یک وبسایت نمایش داده می‌شود. اما مرسوم‌ترین حالت چنین گمراهی تکنیک محبوب دکمه «خیر» است که در نهایت منجر به تایید می‌شود. در حقیقت طراحی در این حالت سعی می‌کند تا نشان دهد که تنها یک گزینه درست برای‌ شما وجود دارد. این موضوع را حتی می‌توان در اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها نیز دید.
۲. تبلیغات مخفی

وقتی که یک تبلیغ به عنوان محتوا یا المانی از ناوبری ظاهر می‌شود، چنین موضوعی نیز حقه است.

۳. تداوم اجباری

بسیاری از وبسایت‌ها سعی دارند تا از شما بابت چیزی (که می‌شود به صورت رایگان در همانجا بدست آورد) پول بگیرند.
۴. رشد از طریق اسپم
معمولا وبسایت‌ها سعی می‌کنند تا شما را به متصل کردن آدرس ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی‌تان به وبسایت ترغیب کنند. با این کار می‌توانید با دوستانی که می‌شناسید به صورت آنلاین بازی کنید. بعد از انجام چنین کاری شما با مقوله اسپمینگ و اطلاعاتی که یقینا الگوی تاریک هستند روبرو می‌شوید. به نظر می‌رسد که چنین موضوعی به پیشرفت شرکت منتهی می‌شود اما در واقعیت اینگونه نیست

۵. هزینه‌های مخفی شده
آیتم‌ها و هزینه‌های اضافی که در قسمت پرداخت ظاهر می‌شوند نیز الگوهای تاریک هستند، البته چنین مواردی بسیار مرسوم نیست اما با این حال هنوز هم اتفاق می‌افتند. برخی دیگر از وبسایت‌ها حتی با وجود اینکه کوپن‌های تخفیف ارائه می‌دهند اما آن را به صورتی از چشم کاربران مخفی می‌کنند.

فواید کوتاه مدت؛
این فکر که از کنش‌های کاربری به صورت غیر اخلاقی برای سوددهی شرکت استفاده کنید، فکری ناقص و نادرست است. این فواید در کوتاه مدت اتفاق می‌افتند و در بازه طولانی زمانی باعث می‌شوند که شرکت نرخ تبدیلات کمتری داشته باشد، به این دلیل که مشتریان آگاه می‌شوند و می‌توانند خطراتی که با آن‌ها همراه می‌شوند را متوجه شوند.

بعد از اینکه کاربران متوجه شدند که قدم‌هایی برداشته‌اند که واقعا نیاز ندارند، احساس سرخوردگی و عصبانیت می‌کنند. کاربران نمی‌خواهند که با از دست دادن حریم شخصی‌شان از طریق این الگوهای تاریک فرایند کاوش در وبسایت را ادامه دهند. این الگوها مخالف و در ضدیت با تجربه کاربری هستند و احتیاجات کاربری را برآورده نمی‌کنند.

پایداری و رشد در بلند مدت
طراحان امروزه براساس داده‌ها تصمیم گیری می‌کنند، بنابراین پروسه طراحی امروزه کمتر موضوعی شده است. با این حال در برخی از سناریوها بهتر است که اصول و قواعد طراحی را برای بلند مدت دنبال کنیم. با این کار می‌توانیم از موفقیت‌مان مطمئن شویم. سعی کنید اساس و پایه شرکت‌تان را بر پایه درستی و راست‌گویی بنا کنید، به این دلیل که حقایق به زودی برای مشتریان آشکار خواهد شد.

توصیه ها؛
به هر قیمتی که شده از الگوهای تاریک دوری کنید،چون الگوهای تاریک سعی در فریب مردم دارند، یک پروسه ای است که اجتناب کردن کاربر، از آن سخت است. الگو های تاریک کاربر را به مسیر های خطرناکی می کشانند و گاهی اوقات نیز آنها را در سردرگمی رها می کنند. به عنوان یک طراح وب به شما پیشنهاد می کنم که تا حد ممکن از الگوهای تاریک فاصله بگیرید.

  • marziye azarpara63

"به نام خداوندبخشنده مهربان"

تله کلیک چیست؟

تله کلیک اصطلاحی برای آن دسته از محتواهای اینترنتی است که هدفشان فقط اغوا کردن خوانندگان برای کلیک و پیوند به یک وب‌سایت یا مقاله است. 

بیش‌تر اوقات، تله کلیک اصطلاحی است که برای توصیف عناوین گمراه‌کننده، اخبار جعلی یا سایر مطالب فریب‌کارانه به کار می‌رود؛ با این حال، زمانی که به‌درستی از آن استفاده شود، می‌تواند محتوای شما را ارتقا دهد و بازدیدهای باکیفیتی را برای و‌ب‌سایت شما به ارمغان آورد.

"به عنوان مثال، ممکن است مقاله‌‌ی آموزنده‌ای داشته‌باشید که بخواهید میزان بازدیدهای آن را افزایش دهید. می‌توانید از یک روش تله‌ کلیک، مانند انتخاب یک عنوان جذاب، استفاده کنید که توجه مخاطبان را جلب و آن‌ها را تشویق کنید که روی پیوند شما کلیک کنند؛ به این ترتیب، محتوای شما نوعی تله‌ کلیک محسوب می‌شود."

در صورتی که یک عنوان جذاب، کاربران را به محتوایی ارزش‌مند و مفید پیوند دهد، دیگر تله کلیک محسوب نمی‌شود.
کدام یک از انواع محتوا می‌تواند تله کلیک محسوب شود؟

۱_. تیترهای گمراه‌کننده یا فریب‌کارانه

تله کلیک عموما عناوینی را به نمایش می‌گذارد که نسبت به محتوای پیوندی، کاملا گمراه‌کننده هستند.

به عنوان مثال، این عناوین گمراه‌کننده ممکن است روی احساسات یا کنجکاوی خواننده تأثیر بگذارند. انگیزه‌ی یافتن پاسخ در خوانندگان به کلیک کردن روی پیوند منجر می‌شود و در ادامه، آن‌ها را به سمت اطلاعات بی‌کیفیت یا بی‌ارتباط با عنوان سوق می‌دهد؛ به این ترتیب، تله‌ کلیک برای جلب‌توجه کاربران و افزایش آمار بازدید سایت‌ها استفاده می‌شود.

۲_. محتوای بی‌کیفیت یا بی‌فایده

تله کلیک می‌تواند به عنوان محتوایی در نظر گرفته شود که بی‌ارتباط با موضوع جست‌وجوشده توسط کاربران، و در نهایت بی‌فایده است؛ به همین ترتیب، تله‌ کلیک می‌تواند به شکل محتوایی با کیفیت بسیار پایین باشد که این نوع معمولا از محتوایی تشکیل شده‌است که قادر نیست انتظارات خواننده را از مطلب خوانده‌شده برآورده کند.


۳_. محتوای غیرمرتبط با عنوان

برخی از انواع تله‌ کلیک‌ها عمدا عناوین گمراه‌کننده یا فریب‌کارانه‌ای را در نظر می‌گیرند، در حالی که کاربران را به محتوایی پیوند می‌دهند که با عنوان درج‌شده بی‌ارتباط است.

به عنوان مثال، فرض کنیم عنوانی به صورت «چگونه می‌توانید موبایلی را به صورت رایگان تهیه کنید؟» درج شده‌است، در حالی که کاربران را به محتوایی درمورد چگونگی کاهش وزن پیوند می‌دهد. در این نوع تله‌ کلیک، از یک عنوان برای هدایت خوانندگان به محتوایی کاملا غیرمرتبط استفاده می‌شود

۴. محتوای تکراری

در برخی موارد، تله‌ کلیک ممکن است از محتوای تکراری یا اضافی تشکیل شده‌باشد. در این حالت، صاحبان وب‌سایت از محتواهای تکراری و کپی‌شده استفاده می‌کنند تا به جهت فروش محصولات یا خدماتشان ترافیک زیادی کسب کنند.
کدام یک از انواع محتوا تله‌ کلیک محسوب نمی‌شوند؟

۱.مطالب مفید و مرتبط

به طور کلی، محتواهای مفیدی که با عبارت جست‌وجوشده توسط کاربران مرتبط باشند، تله کلیک در نظر گرفته نمی‌شوند، حتی اگر از سرفصل‌ها و توضیحاتی استفاده کنند که روی احساسات و کنجکاوی آن‌ها تأثیر بگذارند.

هنگام نوشتن عناوین این نوع مطالب، از روش‌های فریب‌کارانه‌ای برای جلب توجه خوانندگان استفاده می‌شود؛ با این حال،در نهایت عنوان به محتوای مرتبطی ختم می‌شود که به خوانندگان یاری می‌رساند و رضایتشان را جلب می‌کند؛ به عبارت دیگر، محتوا نیازهای مخاطب را برآورده می‌کند، حتی اگر عنوان اصلی بی‌شباهت به تله‌ کلیک نباشد.

۲. لیست‌های تجمعی یا مجموعه‌ها

بسیاری از این نوع محتواها را می‌توان تله کلیک دانست؛ با این حال، لیست‌های تجمعی یا مجموعه‌ها هنگامی که بتوانند به سؤالات خوانندگان پاسخ دهند، به آن‌ها برای حل مشکلاتشان کمک کنند یا اطلاعات ارزش‌مندی را در اختیارشان بگذارند، عموما تله کلیک محسوب نمی‌شوند.

۳_حتی اگر یک محتوای باکیفیت و آموزنده از عنوانی استفاده کند که خواننده را برای کلیک کردن روی پیوند موردنظر فریب دهد، باز هم ممکن است به عنوان تله کلیک در نظر گرفته نشود.

در واقع، این نوع محتوا اطلاعات مفید و باکیفیتی را که موردانتظار خوانندگان است، ارائه می‌دهد. تله‌ کلیک واقعی ممکن است کاربران را به محتوای باارزش و باکیفیت نرساند.

۴. مطالب صادقانه و شفاف

ارائه‌ی شفاف و صادقانه‌ی عناوین و مطالب مرتبط با آن‌ها‌ از ویژگی‌های محتوایی‌ است که تاکتیک‌های تله‌کلیک را اِعمال نمی‌کند.

به عنوان مثال، مقاله‌ای درمورد یک پژوهش پزشکی ممکن است از عنوانی استفاده کند که حس کنجکاوی را در خوانندگان برانگیزاند و در عین حال آن‌ها را به محتوای شفاف و صادقانه در زمینه‌ی موضوع مطرح‌شده در عنوان اصلی برساند.

۵. مطالب اصیل و معتبر

محتوای اصیل و معتبر عمدتا به عنوان تله کلیک در نظر گرفته نمی‌شود. به این دلیل که محتوای اصلی بر نیازهای مخاطبان متمرکز است و برای برقراری اعتماد بین آن‌ها و صاحبان و نویسندگان وب‌سایت کار درج می‌شود.

  • marziye azarpara63

"به نام خداوندبخشنده مهربان"

 

 

نظریه «مارپیچ سکوت» را خانم الیزابت نوئل نئومان در سال ۱۹۷۳ مطرح کرد. فرضیه اصلی او در این نظریه این بود که افکار عمومی نتیجه تعامل بین افراد و محیط اجتماعی است که تحت تاثیر عمیق رسانه‌ها شکل می‌گیرد. این نظریه بر اساس چند ادعای مرتبط با هم استوار است؛ اول این که مردم از انزوا و فشار گروهی می‌ترسند و نمی‌خواهند در یک موضوع درگروه اقلیت باشند؛ دوم این که مردم از ترس انزوا و زیر فشار قرارگرفتن، فرار از طعن و تمسخر و طرد سکوت می­‌کنند؛ سوم این که مردم در رفتار و ارتباطات روزمره، متاثر از ذهنیت‌های دریافتی به این ارزیابی می‌رسند که درگروه اقلیت هستند یا اکثریت.   براساس نظریه مارپیچ سکوت به موازات نشر، عقاید خاص در رسانه‌های جمعی به عنوان عقاید غالب و مسلط، حمایت میان‌فردی از یک عقیده و تفکر به مرور ضعیف می‌شود؛ تعداد افرادی که آشکارا عقیده و تفکر موجود را بیان نمی‌کنند یا به تفکر القایی گرایش متمایل می‌شوند، افزایش پیدا می‌کند. روند تزایدی گرایش به عقیده مورد نظر رسانه‌ها به شکل‌گیری «سکوت مارپیچی» در جامعه منجر می‌شود.این همان تکنیک «مارپیچ سکوت» است .در این فرآیند، مردم تحت تاثیر تصویری که امپراتوری رسانه‌ای ساخته است، بیشتر به آنچه دیگران به صورت عمومی بیان می‌کنند، اعتماد کرده تا به آنچه می‌اندیشند. رسانه‌های جمعی با بهره‌گیری از تکنیک «مارپیچ سکوت»؛ تصورات مربوط به عقاید مدنظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند؛ و از این طریق ذهنیت افراد راجع به این که به چه عقایدی مسلط است را شکل می‌دهند؛ و چنین القاء می‌کنندکه فرد یا گروه برای فرار از انزوا چه عقید‌ه‌ای را اختیار و ابراز کند. بر این اساس، رسانه‌ها افراد و گروه‌های مخالف را با ایجاد فضای رعب و وحشت و با کمک دیکتاتوری رسانه‌ای، افکار و عقایدی همسان و مشابه را بر جامعه تحمیل کرده و آنها را وادار به سکوت و کناره‌گیری می‌کنند .
با تغییرات تکنولوژی ارتباطات، افکار عمومی تحت تأثیر فضای غیرمنضبط و آنارشیستی مجازی قدرت تفکر و تحلیل خود را از دست می‌دهد یا در سایه دیکتاتوری رسانه‌ای ناچار به تغییر عقیده یا سکوت می‌شود. در چنین شرایطی شبکه‌های اجتماعی به عنوان رسانه‌ای قدرتمند و فراگیر، فرضیات موجود در نظریه مارپیچ سکوت را در فضای مجازی و واقعی تثبیت و نهادینه می‌کند. در شرایطی که اینترنت مرزهای ملی کشورها را با کمک رسانه و شبکه‌های اجتماعی درنوردیده است، راهبران صفحات اجتماعی با کمک اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها، با به‌کارگیری تکنیک‌های جنگ‌روانی به شکل کاملا حرفه‌ای قادرند محاسبات مخاطبان را فارغ از میزان سواد و موقعیت اجتماعی، دستخوش تغییرات بنیادین کرده و به راحتی آنها را به تغییر عقیده وادار کنند یا درتله مارپیچ سکوت گرفتار کنند. شبکه سازمان مند در فضای مجازی با تکیه بر آمار و اطلاعات ساختگی و دروغین چنان شرایطی برای مخاطبان ایجاد می‌کنند که یک نظریه یا گفتمان اعتبار و مشروعیت خود را نزد آنها از دست بدهد و طرفداران آن حس اقلیت به خود بگیرند و احساس انزوا به آنها دست بدهد و از ترس مخاطرات احتمالی در پیله سکوت فرو بروند.  در پروژه پروپاگاندای شبکه قدرت مجازی، چنین القاء می‌شود که فرد یا گروه برای درامان‌ماندن از خشم اکثریت دو گزینه بیشتر پیش رو ندارد؛ یا باید به موج اکثریت القایی بپیوندد یا در انزوای عمومی ‌قرار خواهد گرفت و مجبور به تحمل مخاطرات مخالفت با اکثریت و پرداخت هزینه‌های آن خواهد شد. از آنجا که برخی صاحبان قدرت و منصب و بخشی از افکار عمومی به شدت از انزوا و خطرات مخالفت با اکثریت می‌ترسند، در چنین شرایطی به‌دلیل تصویر نادرستی که رسانه‌ها برای آنها ساخته‌اند، بر ضد باورها، قضاوت‌ها و ارزیابی‌های خود عمل می‌کنند، راه درامان‌ماندن را در همرنگ‌شدن با دیگران جست‌وجو می‌کنند. 
 پدیدارشدن این وضعیت در میان یک جامعه یکی از سم‌های مهلک سیاسی به شمار می‌آید. چراکه دشمنان موفق می‌شوند با کمک تکنیک‌های جنگ روانی، بر عقیده و نظری که در واقع اکثریت نیست، به ‌عنوان نظر اکثریت مردم مانور بدهند و مدافعان حقیقت و تفکر اکثریت را به سکوت در برابر تفکر باطل مجبور ‌کنند. درچنین فضایی رفته‌رفته این مارپیچ سکوت گسترده‌تر می‌شود و عقیده مطلوب دشمن در جامعه فراگیر، تثبیت و نهادینه می‌شود. در واقع، این همان مارپیچ سکوت الیزابت نئومان است که حالا خود را در شبکه‌های اجتماعی بازتولید کرده است. در دنیای حقیقی مردم از ترس انزوا و زیر فشار قرارگرفتن سکوت می­‌کنند. کاربران شبکه‌های اجتماعی مدافع حقیقت حتی میانه و بی تفاوت نیز از ترس این که دنبال‌کنندگان یا دوستان‌شان واکنش نامطلوبی نسبت به نظرشان نشان دهند، سکوت در موضوع مورد مناقشه را ترجیح می‌دهند.
 در تکنیک مارپیچ سکوت، اصحاب رسانه با کمک روش اقلیت‌سازی و اکثریت‌سازی به‌ طور مداوم صدای حقیقت را به خاموشی سوق می‌دهد، و شرایط را برای فرسایش و فروپاشی یک نظام سیاسی فراهم می‌آورد. درصورت تثبیت و نهادینه‌شدن «سکوت مارپیچ» تهدیدهای دشمن با کمترین هزینه و درکوتاه‌ترین زمان ممکن به مرحله بالفعل خواهد رسید و هر نظام قدرتمندی را با هرگونه آرمان و ماهیتی از پای درخواهد آورد. امروز دلیل سکوت طولانی برخی چهره‌هاو شخصیت‌های عافیت‌طلب را باید درگرفتارشدن آنها در«تله مارپیچ سکوت» جست‌وجو کرد. گرد و خاک‌ها که فروکش کند، عافیت‌طلبان ساکت امروز، مجددا تریبون دفاع از اسلام و نظام اسلامی رادر اختیار خواهند گرفت و ردای مدافعان را به تن خواهند کرد و آرزوی حضور در ظهر عاشورا را درآغاز و انجام سخنرانی‌ها و پاور پوینت‌های خود تکرار خواهند کرد
.

  • marziye azarpara63